-1. Vycházím hlavně z obrázků, když jsem si zjišťoval materiály ke své červenožluté sukni, zjistil jsem, že malíř má namalované pruhy na látce tak, že vzor pokračuje přes díly.Posadowski napsal:Ty, Richarde, to je docela důležitá informace. Jak jsi na to přišel? Čím se to dá doložit, kde se to dá najít?richardrg napsal:Lepší kusy oděvu jsou sestavené tak, aby vzor nebyl přerušený...
- 2. Potom vycházím z toho, že některé oděvy jsou sešity z mnoha menších kusů.
- 3. To že ve středověku uměli látku rozstříhat a sešít tak, aby byl dodržen vzor dokazuje např. antependium z Chebu.
Než dojde na další názory uvedu toto."
ad. 1, nedělám si iluze o naprosté věrnosti maleb, pro malíře bylo asi jednodušší namalovat nepřerušované linie, i když např. na hlavicích rukávu zalomené. Navíc původní malba pro moji sukně pochází ze Španělského prostředí. Ale podobné pruhy je možno nalézgt i na dílech s předpokladem vzniku ve střední Evropě. Navíc se většinou jedná o pruhy a kosočtverce, ne složité vzory předpokládané na brokátu, o který šlo původně v této diskuzi.
ad. 2, sešívání z kusů bylo dáno v 1. řadě snahou ušetřit materiál, pro to by svědčilo i různé směrování osnovy. Navíc některé dochované střihy, jako ten výše, tuším že z Herfjordnes má bocích prosřihy kdy je pokračování vzoru jen složitě představitelné.
ad. 3, jednotlivé vyšívané složky antependia mohly být sestaveny také až na začátku 18. stol., kdy přibila kovotepecká výzdoba. Navíc to není oděv ale oltářní pokrývka.
Vzhledem k tvým znalostem a reakci předpokládám, že neznáš žádný dochovaný kus, který by dodržel pohledové navázání vzoru, což je silný argument, který vzhledem k tvým znalostem jednoznačně uznávám.