Podívej Černozube, takhle si můžeš odůvodnit i číňana (kontakty doložené máme), ale je to účelné?
Ad secundo, když už by se tu Litevec ocitnul, jsem přesvědčenej o tom jako jednotlivec by z té své kulturní svébytnosti rychle hodně ztratil - jak už se tu psalo - musel bys být alespoň navenek křesťan, oděvem by ses s největší pravděpodobností taky nelišil...
Tak o co ti jde? O vyprávění pohádek jak tvůj praděd ozdobil všechny stromy v okolí rodné osady benediktýnsými misionáři?
Oděv etnického Litevce, cca mezi lety 1340-1370
-
- ČLEN SPOLKU
- Příspěvky: 2457
- Registrován: Ne 24. Srp 2008 14:46:17
- Místo/Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oděv etnického Litevce, cca mezi lety 1340-1370
Nezabud hrr!
- Czernozub
- Příspěvky: 818
- Registrován: So 27. Ún 2010 12:49:06
- Místo/Bydliště: Želiv, Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oděv etnického Litevce, cca mezi lety 1340-1370
Ne, ač pohádky by to byly pěkné. Zkrátka bych chtěl dělat Litevce...
"Neorganizovaná banda není armádou o nic víc, než hromada cihel domem."
Sókratés
Sókratés
Re: Oděv etnického Litevce, cca mezi lety 1340-1370
Pozdrav Pán Bůh,
jestli mohu mluvit za hlas církve, tak bys to měl nejspíše velmi složité. Nejde o to, že by proti tobě měl něco jako proti člověku, ale musíš si uvědomit, že ve středověku církev=společnost. Každý, kdo by narušoval strukturu společenského myšlení tím, že by byl sekulární kupříkladu, jako chceš být ty, by byl nebezpečný pro celou společnost, tedy i církev. A proto by byla snaha tohle eliminovat a odstranit potenciální hrozby. Nejspíše by ti dal někdo nůž na krk, jak z veřejného života, tak z církevního a buď bys přijal, nebo by asi byly zavedeny restrikce.
Možná to vypadá drsně, ale snaž se pochopit, že jakékoliv narušení církevních pořádků znamená ohrožení společnosti a ta se jako taková bude bránit.
Nesmíš to brát dnešním ultraliberálním ateistickým postojem, kdy je každému jedno, jak myslí, hlavně když se chová dobře - tehdy to bylo naopak, byly skoro jedno, jak si se choval, hlavně, když si myslel stejně.
Takže jako résume bych viděl, že pokud bys nepřijal křesťanství a nezačlenil by ses do společnosti, tak bys spadl do podobného pytle, vlastně ještě níže než byly nevěstky, zloději, židé, a podobně. Tvůj sociální status by byl velmi špatný.
Nejde o to, že bys tuto postavu představovat nemohl, ale měl bys to v této podobě vzhledem ke společnosti velmi, velmi těžké.
jestli mohu mluvit za hlas církve, tak bys to měl nejspíše velmi složité. Nejde o to, že by proti tobě měl něco jako proti člověku, ale musíš si uvědomit, že ve středověku církev=společnost. Každý, kdo by narušoval strukturu společenského myšlení tím, že by byl sekulární kupříkladu, jako chceš být ty, by byl nebezpečný pro celou společnost, tedy i církev. A proto by byla snaha tohle eliminovat a odstranit potenciální hrozby. Nejspíše by ti dal někdo nůž na krk, jak z veřejného života, tak z církevního a buď bys přijal, nebo by asi byly zavedeny restrikce.
Možná to vypadá drsně, ale snaž se pochopit, že jakékoliv narušení církevních pořádků znamená ohrožení společnosti a ta se jako taková bude bránit.
Nesmíš to brát dnešním ultraliberálním ateistickým postojem, kdy je každému jedno, jak myslí, hlavně když se chová dobře - tehdy to bylo naopak, byly skoro jedno, jak si se choval, hlavně, když si myslel stejně.
Takže jako résume bych viděl, že pokud bys nepřijal křesťanství a nezačlenil by ses do společnosti, tak bys spadl do podobného pytle, vlastně ještě níže než byly nevěstky, zloději, židé, a podobně. Tvůj sociální status by byl velmi špatný.
Nejde o to, že bys tuto postavu představovat nemohl, ale měl bys to v této podobě vzhledem ke společnosti velmi, velmi těžké.
Confitemini Domino, quoniam bonus, quoniam in sæculum misericordia ejus.
Re: Oděv etnického Litevce, cca mezi lety 1340-1370
nebo holt budeš muset ztvárnit bohatého Litevce- jsou prachy je i vážnost. To platilo a platí napříč celou historií
Quod licet Jovi, non licet bovi
Lepší než za ženštinami hampejznými se píditi, jest plodníkem svým dvakrát týdně řádně zatřásti. Jan Amos Komenský
http://polnimyslivci.webnode.cz/
Lepší než za ženštinami hampejznými se píditi, jest plodníkem svým dvakrát týdně řádně zatřásti. Jan Amos Komenský
http://polnimyslivci.webnode.cz/
- Czernozub
- Příspěvky: 818
- Registrován: So 27. Ún 2010 12:49:06
- Místo/Bydliště: Želiv, Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oděv etnického Litevce, cca mezi lety 1340-1370
Mahy: dobře, takže za pár let se těšte na Štěpána Litevského kurva to zas bude práce...
Ad Karhaias: však jo, ono Prusové uvítali misionáře taky slovy "kvůli vám obilí nevzejde, dobytek se pomře, přijde hlad..." atd. Prostě mi to trošku zatemnilo mozek, no. Konečné rozhodnutí je tedy takové, že litevský hrdlořez bohužel padá, a snad někdy postavím toho Štěpána
Ad Karhaias: však jo, ono Prusové uvítali misionáře taky slovy "kvůli vám obilí nevzejde, dobytek se pomře, přijde hlad..." atd. Prostě mi to trošku zatemnilo mozek, no. Konečné rozhodnutí je tedy takové, že litevský hrdlořez bohužel padá, a snad někdy postavím toho Štěpána
"Neorganizovaná banda není armádou o nic víc, než hromada cihel domem."
Sókratés
Sókratés
- Přibík
- Příspěvky: 544
- Registrován: Ne 26. Črc 2009 19:16:07
- Místo/Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oděv etnického Litevce, cca mezi lety 1340-1370
Ja si myslim ze je to rozhodnuti spravne hele jednou se hecneme a pujdeme do ranyho stredoveku na litve atd
Přibyslav II. z Pořešína purkrabí hradu Krumlov a bratr Vernera I. z Pořešína r. 1320
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů