Zdobné techniky na kůži

sochařství, malířství, hudba...
Odpovědět
Heinrichvs
ČLEN SPOLKU
Příspěvky: 560
Registrován: Stř 29. Pro 2010 13:07:48
Kontaktovat uživatele:

Zdobné techniky na kůži

Příspěvek od Heinrichvs »

Trochu jsem začal zkoumat co mohly mít karlovci za kožedělné zdobné techniky a motivy.
Zde moje věc, co mám rozdělanou od vánoc. Techniky karlovské práce s kůží: nařezávaní, lisování do dřevěné formy, ražení a vyklepávání (jinak tepání)
Motivy jsou podle nálezu tašvice z Francie, kde Goubitz popisuje lisované motivy do dřevěné formy a tepané motivy.
Motiv nařezávaný je dle nálezu z Prahy.

Na té přední desce jsem použil zdobné techniky, které jsou popisované v literatuře a které jsou vidět na nálezech. Co se ještě dá dělat je vyšívání a polychromie, na kterou se také chystám.

Českou specialitou bylo to nařezávání kůže (Kubíčková a kol. 1999., Kolda 2011). Tato technika se používala hodně v Lucemburských Čechách a mizí někdy po pol 15. Mám ji doloženou na knižních vazbách, pochvách na nože, futrál v korunovačním pokladu. Ale nepoužívalo se to na vše, v nálezech hned vedle této techniky jsou i lisované kusy kůže do dřeva nebo kovu.
Přílohy
Tasvice.jpg
Tasvice.jpg (239.15 KiB) Zobrazeno 4462 x
Avátar uživatele
Eliška z Rohozce
Příspěvky: 353
Registrován: So 12. Ún 2011 13:30:08
Místo/Bydliště: Skalany
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdobné techniky na kůži

Příspěvek od Eliška z Rohozce »

co znamená Kubíčková a kol. 1999, kolda 2011?
Zdeslav
ČLEN SPOLKU
Příspěvky: 2457
Registrován: Ne 24. Srp 2008 14:46:17
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdobné techniky na kůži

Příspěvek od Zdeslav »

Naprosto parádní :clap:

Možná by to ještě chtělo trochu začistit a zaleštit hrany
Nezabud hrr!
Heinrichvs
ČLEN SPOLKU
Příspěvky: 560
Registrován: Stř 29. Pro 2010 13:07:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Zdobné techniky na kůži

Příspěvek od Heinrichvs »

To víš je to moje první věc takového druhu.