Hlasim, ze jsem uspesne (a dokonce i v terminu) odeslal nase formulare o zbranich. Momentalne Aife pracuje na jidelnicku a seznamu surovin, ktere zasleme snad dnes, nebo v prubehu zitrka.
Protoze termin odjezdu se nam pomalu blizi, bylo nacase podivat se opet na trasu a moznosti, jak se tam vlastne nejak dostat
Vicemene mame 3 moznosti, z toho 2 vedou trajektem a jedna po sousi. Oboje ma sve vyhody i nevyhody, posudte sami. Pokud by Vas napadlo jeste nejake dalsi reseni, sem s nim
Vzhledem k rozdilum nasich vychozich pozic nebude naprosto nutne vybrat jenom jedno reseni - pocitam, ze pojedeme v nekolika skupinkach. Preferoval bych, aby se jelo alespon po dvou autech pokud mozno, cesta je to pomerne dlouha a 2 posadky si s pripadnym problemem urcite poradi lepe nez jenom jedna.
Jak to vidim ja:
Jsme limitovani v podstate 2 vecma:
1) prijezd na centra, ktery musi byt bud 08:00 - 10:00 nebo 17:00 - 19:00.
2) v pripade pouziti trajektu jsme limitovani jeho odjezdy
Ja osobne bych planoval vyjet ve stredu odpoledne/navecer, tak aby jsme dorazili i s nejakym odpocinkem plus minus hned na zacatek casu, kdy je mozne se v centru slozit a nastehovat - t.j. ctvrtek 08:00. Hodne premyslim o flex ticketu z Varianty 3, skyta to ne prilis moc rizeni a hlavne nejvic svobody co se odjezdu z centra tyce, pokud by jsme treba jeste nekde cestou chteli neco podniknout.
-----------------------------------
Varianta 1 - suchou nohou:
https://www.google.cz/maps/dir/Praha/Ny ... 765422!3e0
Delka trasy cca 1118 km, v noci bez provozu cca 10hod. 30 min
Nevyhoda:
- V porovnani s nejrychlejsi variantou je to temer 2x tolik km a tim padem minimalne o jednu nadrz paliva navic.
- Nutnost odridit delsi trasu a s tim spojena unava ridicu. Vetsi sance zdrzet se kvuli dopravni zacpe/nehodam na ceste.
Vyhoda:
- Pokud se pojede v noci, dava to autu vic svobody v odjezdu/prijezdu, protoze neni nutno se vazat na odjezdy trajektu.
- Navic - i s dalsi nadrzi paliva to bude nejspis o neco malo levnejsi, nez trajekt.
-----------------------------------
Varianta 2 - nejmene km:
https://www.google.cz/maps/dir/Praha/48 ... d54.765422
Delka trasy 677 km (50km z toho je trajekt), v noci bez provozu cca 7 hod, 43 min - z toho 1hod, 45 min trajekt
Nevyhoda:
- Nutnost napasovat trasu na odjezd trajektu - posledni odjizdi v 23:45, prvni rano jede 06:00. Ciste teoreticky i s tim v 06:00 by to nemel byt problem sithnout - cesta je 1hod. 45 minut a z trajektu do Nykobingu je to cca 20 minut (25km). Takze dorazit pred devatou a mit prostor vylozit a pripravit se na otevreni (v 10:00) by slo.
- Cena trajektu - jak jsem na to koukal, tak prumer za auto s 5 lidma a s nejakou batozinou na strese vychazi na zpatecni flexibilni listek (s moznosti zmeny odjezdy a prednostni vybaveni - zarucene se dostanete na palubu) 250 Eur. Jde teoreticky koupit dve jednosmerne za cca 70E kazda, ale tam uz pak neni moznost listek zmenit, nebo ho vratit. Ale jde to
Vyhoda:
- V podstate presny opak varianty 1 - nejkratsi trasa, mozno odpocinout si docela dlouho na trajektu a neprijet tak do Nykobingu naprosto strhany
- Od trajektu je to do Nykobingu fakt jenom kousek.
-----------------------------------
Varianta 3 - stredni cesta pro spekulanty :
https://www.google.cz/maps/dir/Praha/48 ... 765422!3e0
Delka trasy 838 km (z toho 20 km trajekt), v noci bez provozu cca 8 hod, 16 minut - z toho cca 45 minut trajekt.
- Jak je videt z trasy, tohle je neco jako stredni cesta. Clovek ujede cca 150km vic, ale pojede kratsi trajektovou trasou, kde je to o neco levnejsi.
Trajekt take jezdi pravidelne co 30 minut, takze sance napasovat se je s pripadnym flex ticketem uplne bez problemu a zbytecneho cekani.
Jak koukam na ceny, vypada to cca na 180 Eur za zpatecni flex ticket, nebo cca 67 Eur za jednosmerny pevny listek.